uptomyneck

Direktlänk till inlägg 16 maj 2011

Skog och mark!

Av robin - 16 maj 2011 19:58

Hej hopp! Idag gick jag ut i skogen. Jag hade min US assault pack (egentligen min BOB - Bug Out Bag) men idag fick den blimin gå i skogen säck.


Det jag spenderade tiden mest med att bygga en debris hut, ett litet sov skydd av pinnar.


här är platsen jag valde för mitt försök. Eldplatsen som syns på bilden fanns redan där när jag kom.

  


Här börjar försöket :) Debris hut´s a.k.a pinnhögar har en enkelt samansättning, en lång pinne med många korta. Jag har lagt ut mitt liggunderlag så jag vet att man får plats och att marken är jämn m.m

 

Fler små pinnar, på stenen syns min ryggsäck.

 

Änu fler pinnar, man behöver inte alltid ha så många men platsen jag valde har en brist på löv, mossa och annat på marken.


här har jag börjat att bygga på med löv, mossa, jord m.m Använder man löv så blir skyddet vattentätt, nu vet jag inte riktigt då jag har mer jord och "skräp" än löv. Men mot vind och lättare regn ska det nog iallafall kunna hålla.

    


Något som slog mig var att det är ett kul och intressant sätt att bygga och bo i skogen för en natur intresserad. Det är också ett möjligt skydd om det behövs MEN har man inte mycket löv så tar det tid och kräver en del arbeta och letande. Plast,presseningar,tarpar eller nöd filtar a´la folie underlättar och snabbar nog upp arbetet. 

 

I det stora hela en kul, intressant och trevlig stund ute i skogen! hittade även spår efter djur, hörde rådjur, tittade på fåglar och flitiga myror!  En bra dag med andra ord!

  Tack för att du läste! / Uptomyneck

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av robin - 27 oktober 2010 23:56

d

Av robin - 19 oktober 2010 00:42


   Sådär! skit längesen man skrev. tur att ingen läser min blogg då. anledningarna är att jag inte haft lust, inte haft tid och inte haft så mycket att säga. vad är skillnaden nu då? jo, nu jä.. har jag massor att säga! Inte fullt lika bitter längre ...

Av robin - 20 juli 2010 12:52


Jag har fått  en komentar på mitt senaste inlägg, det om musik alltså. Ni kan ju läsa den själv men frågan är 1. är musikskole nördar också dåliga? och 2. om man har ett band och vet att man inte är så bra men spelar för att man tycker det är kul och...

Av robin - 20 juli 2010 00:56


Dåså, jag har laddat om och jag känner mig vass. Musik ska det handla om. Band med. Tänker inte lista några favorit band eller prata om musikhistoria för, seriöst, eh nej! Vad är det för fel på människor som spelar i diverse band? Här skulle jag vilj...

Av robin - 19 juli 2010 18:47

I´m in a world of shit! klassisk replik från filmen Full metal jacket. Ibland känns det lite på det viset. Vi har all möjlig typ av skit i världen. Guantanamo, Afrika kriser, översvämmningar, krig, droger, mänskligt lidande. Kanske är andra människor...

Presentation


Jag har inte planerat att någon ska lära känna mig, vill mest gnälla. undrar ni något så fråga mig. Mvh R.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards