uptomyneck

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

musiken mina vänner

Av robin - 20 juli 2010 12:52

Jag har fått  en komentar på mitt senaste inlägg, det om musik alltså. Ni kan ju läsa den själv men frågan är 1. är musikskole nördar också dåliga? och 2. om man har ett band och vet att man inte är så bra men spelar för att man tycker det är kul och för gemenskapen, ska man lägg ner då?


Okej kära medborgare. Det jag skriver på min blogg, mina ord, det är inte lag! Helt seriöst så funderar jag sällan över heavymetal gubbar och jazz-punkare eller vad dom gör med sin fritid och i ärlighetens namn skiter jag fullständigt i det.


Går man på en musikskola så finns det ju antagligen en annledning i stil med: jag gillar musik? (och på en musik skola finns kanske chansen att fila lite på talanglösheten? och kanske lära sig något) glädje och gemenskap då? självklart! Det är ju perfekt om man kan finna dessa två saker.. personligen ser jag ingen större glädje i att spela usik (för jag vet inte hur man gör) och har har verkligen inte listat ut hur musik spelande skulle kunna bidra med någonslags gemenskap.

Men vi är alla olika människor och har rätt till att vara det, jag ser kanske gemenskap och vad som behövs för att föda den på mitt sätt.


Men om the dragon boys from hell kan hitta gemenskap genom att vältra sig i pizzakartonger, ölburkar och små action figurer av Kizz så varsegod drakpojkarna! Go get it!


Utan alla skräp band skulle vi aldrig få fram den där gyllene promillen som är bra! Och tillochmed jag, Robin aka uptomyneck, kan erkänna att hade vi inte musik så skulle världen vara förlorad.


Den enda invändningen EGENTLIGEN är att om du fortfarande påstår att satan är din polare, att drakar existerar och att du är en gittarist i klass med Slash när du är 30 - 40.. mja, då är det inte gulligt längre utan bara ganska sorgligt. Tänk på det iallafall. Tack för komentaren, tack för läsandet. Ha en fortsatt trevlig dag. Mvh R.

  

mini ps. (lite sorgligt redan från början, enligt mig, men jag önskar er glädje och gemenskap alla galna musik fans! utom er, sköna gittar killar)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av robin - 16 maj 2011 19:58

Hej hopp! Idag gick jag ut i skogen. Jag hade min US assault pack (egentligen min BOB - Bug Out Bag) men idag fick den blimin gå i skogen säck.   Det jag spenderade tiden mest med att bygga en debris hut, ett litet sov skydd av pinnar.   här ...

Av robin - 27 oktober 2010 23:56

d

Av robin - 19 oktober 2010 00:42


   Sådär! skit längesen man skrev. tur att ingen läser min blogg då. anledningarna är att jag inte haft lust, inte haft tid och inte haft så mycket att säga. vad är skillnaden nu då? jo, nu jä.. har jag massor att säga! Inte fullt lika bitter längre ...

Av robin - 20 juli 2010 00:56


Dåså, jag har laddat om och jag känner mig vass. Musik ska det handla om. Band med. Tänker inte lista några favorit band eller prata om musikhistoria för, seriöst, eh nej! Vad är det för fel på människor som spelar i diverse band? Här skulle jag vilj...

Av robin - 19 juli 2010 18:47

I´m in a world of shit! klassisk replik från filmen Full metal jacket. Ibland känns det lite på det viset. Vi har all möjlig typ av skit i världen. Guantanamo, Afrika kriser, översvämmningar, krig, droger, mänskligt lidande. Kanske är andra människor...

Presentation


Jag har inte planerat att någon ska lära känna mig, vill mest gnälla. undrar ni något så fråga mig. Mvh R.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards