uptomyneck

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

sova? uptomynecks tankar om sömn.

Av robin - 16 juli 2010 02:24

En sommar natt, i det förlovade landet Svergie. Närmare bestämt i sågmyra! En stillsam oas i en annars påskyndad och krystad värld. Satt Robin skapare utav bloggen uptomyneck och kliade sitt huvud. "ack och ve!" utropade den unge mannens ganska charmiga mun. Vad kan störa en ung man i sina bästa år så värst? jo, förstår ni. Den här sagan handlar om Robin, den unge mannen, och hans aningen trögstartade sleep-mode.


Så är det alltså, jag kan inte sova.. ett läge jag hamnar i relativt ofta (det vill säga varje natt ungefär). Insomni bekymmer äger! yeah! 4 tha win! Nej så är det verkligen inte, nog trivs jag med att blogga till alla andra vakna stackare i världen men.. jag uppskattar sömn. Nu råkar jag som tur är känna mig själv ganska bra så det brukar lösa sig. Jag har nämligen ett gäng knep för att sova bättre och när jag tänker på dom inser jag att, gud! Jag är en hemsk människa.


- Kaffe, folk påstår att man blir pigg utav det? jag hävdar placeboefekten! Kaffe får mig att slappna av och faktiskt somna.


- Det nog effektivaste men ibland inte så tillgängliga, att sova med någon. Sover jag med någon somnar jag som en stock. Om det inte är hett som helvetet och personen är väldigt varm, förlåt Fredrika! du vet att jag älskar din värme i alla lägen ändå. Men det funkar inte med vem som helst, jag vet en handfull människor detta fungerat för mig med!


- Titta på massage filmer på youtube! Kom igen nu, erkänn, vem blir inte sömnig?

Men där känner jag mig lite hemsk, jag menar, vem f*n glor på massage på nätterna?!  


---


Det finns även dåliga sätt som tydligen ska funka..


- Vem blir trött av psykotiskt pan-flöjt spelande med bakgrundsljud av havet, måsar och en Tibetansk Alpacka?!! (förlåt igen Fredrika, det ÄR lamor! en lama blir inte ett nytt djur för att du kallar den Alpacka!)


- Läsa, läsning i sängen gör mig inte särskillt trött.. Där emot är det ett vansiningt bra sätt att skaffa en nackspärr av guds nåde.


Så där har ni det, änu en natt och änu lite gnäll från en dalmas i maraton-löpar stämmning snarare än sleep-mode. Kaffe dax. snipp snapp snut så var denna saga slut. Godnatt medborgare. Mvh insomniac-2000-uptoyneck-Robin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av robin - 16 maj 2011 19:58

Hej hopp! Idag gick jag ut i skogen. Jag hade min US assault pack (egentligen min BOB - Bug Out Bag) men idag fick den blimin gå i skogen säck.   Det jag spenderade tiden mest med att bygga en debris hut, ett litet sov skydd av pinnar.   här ...

Av robin - 27 oktober 2010 23:56

d

Av robin - 19 oktober 2010 00:42


   Sådär! skit längesen man skrev. tur att ingen läser min blogg då. anledningarna är att jag inte haft lust, inte haft tid och inte haft så mycket att säga. vad är skillnaden nu då? jo, nu jä.. har jag massor att säga! Inte fullt lika bitter längre ...

Av robin - 20 juli 2010 12:52


Jag har fått  en komentar på mitt senaste inlägg, det om musik alltså. Ni kan ju läsa den själv men frågan är 1. är musikskole nördar också dåliga? och 2. om man har ett band och vet att man inte är så bra men spelar för att man tycker det är kul och...

Av robin - 20 juli 2010 00:56


Dåså, jag har laddat om och jag känner mig vass. Musik ska det handla om. Band med. Tänker inte lista några favorit band eller prata om musikhistoria för, seriöst, eh nej! Vad är det för fel på människor som spelar i diverse band? Här skulle jag vilj...

Presentation


Jag har inte planerat att någon ska lära känna mig, vill mest gnälla. undrar ni något så fråga mig. Mvh R.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards