uptomyneck

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2010

long time, no.. eh.. mja.. jaja

Av robin - 19 oktober 2010 00:42

   Sådär! skit längesen man skrev. tur att ingen läser min blogg då. anledningarna är att jag inte haft lust, inte haft tid och inte haft så mycket att säga. vad är skillnaden nu då? jo, nu jä.. har jag massor att säga! Inte fullt lika bitter längre men jag kan fortfarande gnälla. arbetsförmedlingar t.ex detta satans påfund i hela ap-arsel! fy fan vad jag tycker illa om flottiga jävla människor som kan sitta och tala om för en människa att "det finns ju ingenting jag kan göra för dig.. men jag kan rekomendera att du går hem och ringer *en känd hamburgekedja som börjar på M vars namn jag inte ens vill yttra* " vilka uppblåsta, förstoppad jävlar. fan lyft röven i dina 80tals jeans och gör nån nytta din neadertalare. sen blir man utkastad för att ens arbetsförmedlare säger att man ska skaffa en arbetscoach för att hjälpa en att hitta jobb?! ditt lata maskande as till människa! det är DITT jävla jobb att hitta jobb åt folk! om jag nu inte har några kvalliteér eller något kunnande, då passar det ju utmärkt att jag får jobb hos er? sitta i en skrivbordstol och säga åt folk "skaffa en jobbcoach som kan göra mitt jobb så får jag lön".


Vad finns mer? jag har fyllt år det är en grejj som hänt. grattis till mig. SPOTIFY! spotify fortsätta att förundra mig så smått, märkte så sent som idag att dom faktiskt har den nya skivan (ja, bara en) av Ultima thule! tycka vad man vill om dom och musiken dom skapar, det jag förundras över att dom finns där! att spotify inte fegat ur och undvikit att släppt in detta band! Förbannat härligt tycker jag! kanske kan vi efter vad 27-28 år eller något sådant lägga ner hela denna nazist debbat? jag vet inte om det stämmer men jag tycker mig kanske märka att herrarna blir äldre? låtarna verkar enligt mig handla mindre och mindre om att älska vårat land och mer om landets historia och sånger om en äldre tid, vad som väl kanske var deras tanken från första början? att lära sveriges bråkiga ungdom om deras rötter och historia för att lättare förstå och ta till sig andras historia,rötter,kultur? grabbarna grus har ju faktiskt t.ex i intrjuver talat om att vilja öppna folks ögon för sin historia snarare än att lära folk viffta med armen, bråka och göra sig pinsam på krogen genom att visa rasrelaterad IQ-löshet. tycka vad man vill i vårt fria land, dom finns iallafall på spotify.


Jag har klippt mig igen idag, har blivit rätt snittsig på att klippa mig själv. vi tackar svea livgarde för denna enormt användbara kunskap, dom lyckades ju knappast ge mig några andra. Nog för denna gång. vi hörs, för mer gnäll sött som citronen. this is me, signing out.

ps. "idén" till apans t-shirt kommer från en t-shirt jag såg hos noshame.se och är ingenting jag tar nån ära för, den är deras. och en bild på nya frisyren.  

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av robin - 16 maj 2011 19:58

Hej hopp! Idag gick jag ut i skogen. Jag hade min US assault pack (egentligen min BOB - Bug Out Bag) men idag fick den blimin gå i skogen säck.   Det jag spenderade tiden mest med att bygga en debris hut, ett litet sov skydd av pinnar.   här ...

Av robin - 27 oktober 2010 23:56

d

Av robin - 20 juli 2010 12:52


Jag har fått  en komentar på mitt senaste inlägg, det om musik alltså. Ni kan ju läsa den själv men frågan är 1. är musikskole nördar också dåliga? och 2. om man har ett band och vet att man inte är så bra men spelar för att man tycker det är kul och...

Av robin - 20 juli 2010 00:56


Dåså, jag har laddat om och jag känner mig vass. Musik ska det handla om. Band med. Tänker inte lista några favorit band eller prata om musikhistoria för, seriöst, eh nej! Vad är det för fel på människor som spelar i diverse band? Här skulle jag vilj...

Av robin - 19 juli 2010 18:47

I´m in a world of shit! klassisk replik från filmen Full metal jacket. Ibland känns det lite på det viset. Vi har all möjlig typ av skit i världen. Guantanamo, Afrika kriser, översvämmningar, krig, droger, mänskligt lidande. Kanske är andra människor...

Presentation


Jag har inte planerat att någon ska lära känna mig, vill mest gnälla. undrar ni något så fråga mig. Mvh R.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards